Jak wybrać ćwiczenia dla siebie?

młoda żonka

Nie zrozumcie mnie źle - nie uważam się za eksperta ani w kwestii diety, ani ćwiczeń. Po prostu staram się odżywiać w miarę zdrowo i ćwiczyć najczęściej, jak tylko się da. Co z tego, skoro za niektóre ćwiczenia nawet zabierać mi się nie chce! Mam to chyba w genach, bo moja mama (swoją drogą niezbyt szczupła kobieta) do tej pory uważa, że sprzątanie mieszkania liczy się jako codzienny trening. Moim motywatorem jest wizja pięknej sylwetki, którą już kiedyś (raz w życiu) udało mi się osiągnąć. Wtedy był to przypadek, teraz do uzyskania takiego ciała potrzeba wiele wysiłku. Podpowiem Wam dziś, jakie ćwiczenia sama wykonuję (sprawdziłam ich skuteczność) i polecam. Być może któraś z Was znajdzie inspirację i również zauważy efekty.

JOGA
Moje najnowsze odkrycie. Trening, który jeszcze niektórzy nazywają modlitwą do szatana, z zupełnie niezrozumiałych mi względów (jak muzykę Beatlesów). Zaczęłam ćwiczyć jogę z czystej ciekawości, w domu przed telewizorem. Poza tym - jest ona bardzo zalecana dla kobiet w ciąży, postanowiłam więc poznać podstawy ZANIM będę kobietą w ciąży. Jakie korzyści z niej płyną (moim zdaniem oczywiście)?

  • pomaga rozciągnąć ciało jak żadne inne ćwiczenia
  • bardzo wzmacnia ręce, zauważyłam to już po kilku dniach
  • odstresowuje - spokojne oddechy i ruchy naprawdę pomagają nie pogubić się w pędzie dzisiejszego życia
  • nie wymaga sprzętów - jeśli nie chcecie dużo inwestować, podstawy naprawdę możecie poznać przed ekranem zupełnie za darmo!
  • naprawdę może wyszczuplić - są specjalne ćwiczenia na talię czy całe ciało i, uwierzcie mi, naprawdę działają
ZUMBA
Zupełne przeciwieństwo jogi. Energiczne, szalone ćwiczenia fitness połączone z tańcem latynoamerykańskim i nie tylko. Bum na zumbę przeżywamy już od paru lat, ale wcale się temu nie dziwię. Jest to trening bardzo męczący, a tym samym spala ogromną ilość kalorii. Jednak dzięki fajnym układom choreograficznym nie jest nudny i potrafią go przetrzymać nawet osoby ze słabą kondycją. A jeśli już traficie na świetną, charyzmatyczną instruktorkę!..
  • spala bardzo dużo kalorii
  • podnosi poziom endorfin przez co dodaje energii
  • daje możliwość poznania naprawdę fajnych ludzi na treningach
  • jest dostosowany do ciała kobiety, więc świetnie kształtuje pośladki czy talię
  • pozwala poznać wiele rodzajów tańców i być może zdecydować się na naukę któregoś z nich
TANIEC
Nie muszę chyba nikomu mówić, że taniec to świetny trening, ale też świetna zabawa. Szkół tańca mamy w Polsce naprawdę dużo i nawet w mniejszych miasteczkach można wybierać spośród co najmniej kilku gatunków tańca. Nie wiem nawet, jak Was do tego zachęcić, bo to że taniec jest świetny wydaje się być aż nazbyt oczywiste! 
  • rozwija poczucie rytmu i muzykalności
  • może przydać się w codziennym życiu
  • świetnie kształtuje sylwetkę
  • spala dużo kalorii
  • daje możliwość wyboru spośród dziesiątek gatunków
Ja tańczyłam już wiele rodzajów, od jazzu po rock'n'roll, jestem jednak pewna, że każdy może tu znaleźć coś dla siebie.

JOGGING
Z ciężkim sercem to przyznaję, ale bieganie ciągle sprawia mi trudności. Tak jak dwie godziny zumby wytrzymam bez problemu, tak po pół godziny biegania czuję się totalnie bez sił. Mam jednak dużo motywacji, bo widzę efekty i wierzę, że bieganie będzie mi się podobać coraz bardziej.
  • nie wymaga nakładu finansowego
  • dotlenia organizm, czujemy się zdrowsi i silniejsi
  • spala kalorie, może nie kolosalnie dużo, ale skutecznie
  • bardzo podnosi poziom endorfin
  • biegać można zawsze, wszędzie i w towarzystwie każdego
Jeśli boicie się zimna - spróbujcie się przemóc. Dużo łatwiej biega się przy niskich temperaturach, naprawdę.

 PŁYWANIE
Tu sprawa jest trudniejsza - nie dość, że pływanie to naprawdę ciężki trening, to jeszcze trzeba się zmobilizować do dotarcia na basen i powrotu z niego - co nie jest łatwe, zwłaszcza w zimie. W dodatku większość z nas zupełnie nie umie poprawnie pływać (ja oczywiście również), co powoduje, że dużo bardziej się męczymy i zniechęcamy, wiem coś o tym.
  • świetnie modeluje sylwetkę (pływanie żabką jest najlepsze na piękny dekolt!)
  • spala bardzo dużo kalorii
  • zwiększa wydajność płuc, uczy poprawnego oddychania
  • znacząco poprawia kondycję
 Oprócz tego oczywiście polecam ćwiczenia siłowe, które są konieczne do odpowiedniego wymodelowania sylwetki. Nie bójmy się, że będziemy wyglądać męsko - mniejsze obciążenia sprawią, że ćwiczenia będą delikatnie modelować i wysmuklać sylwetkę. A kto nie chciałby mieś płaskiego brzucha! Dla tych, którzy tak jak ja lubią ćwiczyć w domu, polecam dwa adresy, gdzie znajdziecie masę filmików, które sprawdziłam i naprawdę działają.


Jak już mówiłam, specjalistą nie jestem, ale gdy taak bardzo uwielbia się słodkości, trzeba posiąść choćby minimalną wiedzę o swoim ciele i o tym, jak ćwiczyć, by efekty były zadowalające.

*źródło zdjęcia - http://revolutionauburn.com

1 komentarz:

  1. Z całego zestawu zdecydowanie kocham najbardziej zumbę i bieganie :) Sama robię jeszcze codziennie przysiady, co jakiś czas kręcę hula hop i chodzę na aqua fitness :) Od wiosny śmigam za to rowerem na uczelnię 16 km :) Kocham wysiłek :)

    OdpowiedzUsuń